תביעת רשלנות רפואית-עדכון 28 לאוקטובר


לפני כשבועיים שוחחתי עם עו"ד רון (המלצה שקיבלתי מיפעת -מטופלת שנרשמה באתר)  לגבי תביעה לפעולות דרסטיות.  למי שלא זוכר, מדובר בתביעה מס' 4 -כאן. בגלל שהנושא מורכב וצריך זמן לברר, הצעת מחיר לטיפול בנושא אמורה להתקבל בשבוע הבא. ההתמקדות באפשרות הזאת נועדה להקל על הסבל הנוכחי בשלב הראשון על ידי אחת מהאפשרויות הבאות:

  1. ייבוא של תרופות נוספות לארץ למטופלי כל קופות החולים.
  2. טיפול מרוכז על ידי הרשויות וקופות החולים להחזרת הייצור של הפרומולה הישנה.
  3. שילוב של שתי האפשרויות- ומהר…

כשנקבל הצעת מחיר אעדכן כאן ואולי נקיים מפגש או התייעצות באתר לגבי התקדמות והשתתפות בעלויות.

פניתי לאגודה לזכויות החולה וקיבלתי מהם תשובה שיחזרו אלי לאחר בדיקה, עברנו את החגים…נחכה עוד קצת.

תרופה חלופית

שוחחתי עם רשת בתי מרקחת גדולה בניסיון לקבל מידע על אפשרויות נוספות. הציעו לי לרקוח במעבדה המרכזית שלהם תכשיר עם אותם חומרים פעילים אבל הדבר מחייב אישור מהרופא שמדגיש שאסור לי לקבל את התרופה בפורמולה החדשה.

העלות למעוניינים היא באזור ה- 150 ש"ח. אני בטוח שיש משפחות שהסכום הזה ישאיר אותם עם התרופה החדשה.

חומרי המעטפת, או החומרים הבלתי פעילים אמורים להיות שונים מהאלטרוקסין החדשה אבל אין לי מושג אם התרופה תהייה טובה יותר או פחות. אני לוקח את הסיכון כי אין לי ממש ברירה. את האישור קיבלתי ללא קושי. הרופא (רופא משפחה) אישר שקיבל תלונות רבות בנושא האלטרוקסין.

עד כה התקבלו מעל 500 פניות של מטופלים שמעוניינים להצטרף לתביעה. בעקבות הפרסום בעמוד הראשי של הארץ נראה שיתווספו עוד כמה. הפניות לא הועברו לאף גורם עדיין ואני מחכה לתשובות. מי שרוצה למצוא את האתר שוב יכול לחפש אלטרוקסין בגוגל.

לתיאור הסימפומים של מטופלים אחרים ושיתוף עם מה שעובר עליך -מכאן

משרד הבריאות חושב שחסרה לנו וועדה

באתר הארץ ציטטו תגובה ממשרד הבריאות, כנראה של איזה דובר: "מנכ"ל המשרד החליט עקב מורכבות האירוע להקים ועדת בדיקה כמשמעותה בחוק זכויות החולה, כדי לחקור באופן מעמיק את האירועים ודרך קבלת ההחלטות. ועדת הבדיקה תכלול גם נציגים חיצוניים למשרד הבריאות".

משום מה אני משוכנע שבמשרד הבריאות האורות לא דלוקים עד שעה מאוחרת כדי למצוא לנו פתרון, אבל זמן לטיפול על ידי הדובר? ברור.

לדעתי התגובה של מנכ"ל משרד הבריאות צריכה להיות דבר ראשון ייבוא של תרופות חלופיות, ורק אחר כך לממן עוד וועדות אימפוטנטיות על חשבון הציבור. אף אחד לא יזכור את הוועדה הזאת עוד חודש, ואף אחד לא יפצה אותנו על מה שאנחנו עוברים כרגע .

מסקנות

מדובר במחדל צפוי מראש שמעורב בו כסף גדול, רבבות של מטופלים בכל המדינה ששבויים מול ספק אחד.

מאישור תרופה עם רקורד בעייתי לציבור שלם ללא חלופות, ללא השארת מלאי של התרופה הישנה, ללא עדכון הרופאים או הציבור- ללא בדיקות מוקדמות או נסיון בקנה מידה קטן ועד לתוצאות הבלתי נסבלות…בכל כובע שאבחר להסתכל על זה -כאזרח, כצרכן כמבוטח או מטופל- פהמסקנה היחידה היא שפשוט צפצפו עלינו.

לי ברור שיש קשר בין החלפת התרופה לרווחים כספיים.

זה ברור שמנכ"ל משרד הבריאות, ראש אגף הרוקחות ומנהלי הרכש של קופות החולים צריכים ללכת הביתה. אני לא מכיר אותם באופן אישי, אבל כבעלי תפקידי שמשרתים ציבור הם צריכים להגיד סליחה ולהחזיר את המפתחות.

הם לא ראויים למשכורת שאנחנו משלמים להם, הם פעלו בחוסר אחריות ואינם מתאימים להמשיך בתפקיד שמשפיע על ציבור כל כך גדול באופן כה דרסטי.

תתנצלו תתפטרו ולכו הביתה, ויפה שעה אחת קודם.